پیامد های دونرخی بودن ارز

پیامد های دونرخی بودن ارز

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کنونی کشور برای تک نرخی شدن ارز مناسب است، یادآور شد: هر زمان که نسبت به درمان این بیماری اقدام کنیم دیر نیست و این حرف که شرایط مناسب نیست از سوی افرادی که می‌ترسند مطرح می‌شود.

مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون دولت ارز را به بانک مرکزی می‌فروشد و مدیریت ارز در اختیار دولت و بانک مرکزی است، به همین دلیل آن را به هر قیمتی می‌فروشند که این شرایط، ارز را از قیمت واقعی خارج می‌کند. تا زمانی‌ که دولت، ارز را به بانک مرکزی بفروشد و به جای آن منابعی بگیرد شاهد 2 نرخی بودن ارز خواهیم بود و به علاوه پایه پولی کشور هم افزایش می‌یابد که خود تورم‌زا است.

وی خاطرنشان کرد: ما پیشنهادی به دولت دادیم که ارز خود را به جای بانک مرکزی به بانک‌های تجاری بفروشد که این کار باعث می‌شود ارز با نرخ واقعی و روز از دولت خریداری شود و در بازار به فروش برسد. بانک‌های تجاری قدرت چاپ پول ندارند. فروش ارز به این بانک‌ها نه تنها پایه پولی کشور را گسترش نمی‌دهد، بلکه ارز را نیز به سمت تک نرخی شدن و قیمت واقعی پیش می‌برد. البته اجرای این پیشنهاد یک شرط دارد و آن اینکه بانک مرکزی مبلغی در اختیار بگیرد و اگر زمانی قیمت ارز در بازار با واکنش منفی مواجه شد با خرید و فروش به موقع وارد بازار شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Mohsen
تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: