کاهش نرخ سود بانکی گامی جهت تعادل میان عرضه و تقاضای پول در بازار

کاهش نرخ سود بانکی گامی جهت تعادل میان عرضه و تقاضای پول در بازار

در این باره روز گذشته عبدالناصر همتی -مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها- به نیابت از بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد: مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در نشست صبح امروز خود برای کاهش سود بانکی به تفاهم رسیدند.
وی گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم و تأکیدات مقام ریاست جمهوری و دیدگاه‌ها و نظرات وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، مدیران بانک‌ها امروز توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله را به 20 درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت 2 تا 3 درصد کاهش دهند.
همچنین محمدرضا پورابراهیمی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: مدیریت نرخ سود سپرده و به تبع آن تسهیلات بانکی با توجه به رویکرد دولت به کاهش تورم نیاز امروز اقتصاد ایران است.
با توجه به این که نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم باشد ، در حال حاضر در کشور ما با اعلام نرخ تورم بین 14 تا 16 درصد و بر طبق آمارهای اعلام شده نرخ سود سپرده‌ها 10 تا 15 درصد بالاتر از نرخ تورم است و این رقم نرخ سود سپرده ها منطقی نیست.
در واقع می توان گفت که در شرایط فعلی کاهش نرخ سود بانکی مساله ای است که باید توجه ویژه ای به آن شود و خوشبختانه با تصمیم شورای پول و اعتبار و توافق بانک ها برسر نرخ سود ۲۰ درصد سالیانه، می تواند نقطه امیدی برای حل مشکلات اقتصادی در جامعه و کمک به پیشرف اقتصادی باشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Mohsen
تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: